Hogyan válasszuk ki a webhely és az e-mail domainjét?

Az internetes címek, vagy úgynevezett domainek képezik az alapját az arculat létrehozásának az interneten manapság. Reklámkampányok, termékekről és szolgáltatásokról szóló információk, üzleti találkozók vagy akár ügyfélszolgálat napjainkban annak a szükségességhez kapcsolódik, hogy webhelyének és e-mailjének egyedi névvel kell rendelkeznie  – a domainnek köszönhetően az ügyfelek megtalálják Önt az interneten, és a böngészőablakban megadott névvel társíthatják. Egy domainbe történő beruházást általában számos kérdés, piaci kutatás és egy adott cím elérhetőségének ellenőrzése előzi meg. Az alábbi cikkben megtudhatja, hogyan kell kiválasztani a megfelelő domaint webhelyéhez és e-mailéhez.

TARTALOMJEGYZÉK

Mi a domain? Mit jelent ez a vállalat számára?

A domain egy egyedülálló internetes cím, amely felhasználható bármilyen weboldal, online áruház, blog vagy e-mail cím megtalálására. Ez egy jelzőtábla azok számára, akik konkrét tartalmat keresnek. Egy vállalat számára ez kulcsfontosságú elem a márkatudatosság növelésében az interneten, megmutatva professzionalitását. Könnyen megjegyezhető a weboldal neve gyakran arra ösztönzi az ügyfelet, hogy a jövőben is látogasson el rá. A világon sok nagyvállalat működik, amelyek sikerét domain címükre alapozzák. Ezek közé tartozik információs szolgáltatások és turisztikai irodák.

Hogyan válasszuk ki az adott tevékenységhez megfelelő címet?

Az ideális névnek könnyen megjegyezhetőnek kell lennie, rövidnek kell lennie, hozzárendelve a cég üzleti profiljához vagy a weboldal témájához. A domain kiválasztásakor azt is figyelembe kell vennünk, hogy kit célozunk termékeinkre és szolgáltatásainkra. Fontos, hogy megválasztjuk a megfelelő domain kiterjesztést, amely megmutathatja üzleti tevékenységünk területét. Lengyelország legnépszerűbb domainje a .pl kiterjesztéssel hangsúlyozza a nemzeti hatókört. A regionális domain (például .waw.pl, .szczecin.pl) a helyi vállalkozást jelöli. A lengyel vállalkozók értékelik más kiterjesztéseket is. Ilyen domain még az európai .eu cím és a globális .com. A következő évekre és az üzleti fejlődésre gondolva feltétlenül érdemes megfontolni több domain regisztrációjának lehetőségét, amelynek köszönhetően megóvjuk a címkészletet, mielőtt a versenytársak regisztrálnák.

Hogyan szerezzünk vonzó domaint, ha a kiválasztott cím már foglalt?

Minden domain egyedi. Ez azt jelenti, hogy nem lehet két azonos nevet regisztrálni. A regisztrált cím elhagyja a szabad készletet, és csak egy Előfizetőhöz tartozik. Ugyanakkor azonos kiterjesztésű domain nevet is regisztrálhat számos kiterjesztésben (például a mycompany.com, mycompany.eu, mycompany.de). A globális domainek, például .expert, .xyz, .tech vagy .online új befejezése szintén egyre több követőt szerez, amelyek lehetővé teszik, hogy a domain kiterjesztését tökéletesen illeszkedjen üzleti profiljához vagy érdeklődési köréhez.

Egy másik alternatíva a már regisztrált nevek megvásárlása a másodlagos piacról, azaz az internetes domain cseréből. A domaineket jelenlegi Előfizetői aukciók formájában adják el – a jó cím ára akár több tízezer zloty felső határát is elérheti, bár a tőzsdén más domaineket is találhat, amelyek például az Ön által értékesített szolgáltatásokkal kapcsolatos kulcsmondatokat tartalmazzák. Annak érdekében, hogy Ügyfeleink a legmegfelelőbb domainneveket regisztrálják, elindítottuk a kényelmes és gyors domain keresőt a https://home.pl/domeny/?utm_source=blog&utm_medium=link&utm_campaign=blog/ oldalon – néhány másodpercen belül ellenőrizheti, hogy szabad-e a kiválasztott domain, és milyen alternatív neveket érdemes regisztrálni.

Hogyan lehet hatékonyan használni a domain lehetőségeit?

Manapság azok a cégek, amelyeknek nincs saját webhelyük egyedi domain név alatt, nagyrészt egyszerűen nem léteznek, vagy elhanyagolható hitelességük van. A saját domain növeli a hitelességet, és megkönnyíti az ügyfelek számára az Ön webhelyének társítását. Ezen felül, mivel e-mail fiókkal rendelkezik a saját domainjén, a forgalmat irányítjuk webhelyünkre – a felhasználók a @ jel utáni nevet társítják webhely címének. Az e-szolgáltatások piacán évek óta működő kis- és középvállalkozásoknak már több tucat domain van „portfóliójukban”, és ők leggyakrabban marketing kampányok és egyéb projektek aktív domainjei. Ezek viszont kis százaléka passzív cím, amelyet az arculat káros verseny elleni védelme érdekében vásároltak meg.

A jó domain a siker receptje?

Egy érdekes, fülbemászó név minden bizonnyal felismerhető, és több ember képes arra emlékezni. A jó domain lehetővé teszi, hogy sikeresen megtalálják a cégét a rosszabb helyzetű verseny hátterében. Másrészt más tevékenységek, például az ügyfélszolgálat minősége befolyásolják a jó nevét. A történelem már rámutatott, hogy a vonzó címmel rendelkező nagyszerű ötletek nem mindig működtek, elsősorban más tevékenységi területeken elkövetett hibák miatt. Ezért érdemes egy domaint kezelni azon kulcsfontosságú elemekként, amelyek alapján saját vállalkozást építünk.

  • Hasznos volt a cikk?
  • IGEN   NEM
Keresés
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Gyakori kérdések
Szolgáltatás regisztrációja
Ügyfél panel
Települések
Domains
Hosting
Automatikus telepítő
Adatbázis
FTP
E-mail
SSL bizonylat
Website Builder
eCommerce
G Suite
Office 365
Biztonság
Tudásbázis
WordPress
vagy