Ez a webhely nem érhető el – nézze meg a 7 legfontosabb okot, amelyek miatt a fizetett domain nem működik

Ügyfeleinktől gyakran a domainek működéséről és konfigurációjáról szóló kérdéseket kapunk. Többek között a segélyvonal vagy az e-mail alkalmazások hívásakor jelenik meg az aktívként látható az adminisztrációs panelen, megfizetett domainekkel kapcsolatos probléma. Annak ellenére hogy, ha a címet beírja a böngészőablakba, a weboldal elérhetetlenné válik, és “Ez a webhely elérhetetlen” üzenet jelenik meg. Ennek számos oka lehet, és a következő 7 eset fordul elő leggyakrabban.

TARTALOMJEGYZÉK

Domain és tárhely – mit kell tudni?

Az internetes domain olyan cím, amely felhasználható weboldalra és e-mailre. Neki nincs fizikai helye a fájlokhoz, adatbázisokhoz, stb. A tárhelyet éppen ezeknek a funkcióknak a számára hozták létre – egy virtuális szerver, amelyen a felhasználó számára elkülönített erőforrások vannak a fejlesztéshez. Mindkét szolgáltatás szorosan összekapcsolódik, ami nem azt jelenti, hogy nem tudnak külön-külön működni -, de együttesen erős alapot teremtenek az üzleti fejlődéshez vagy az internetes hobbihoz.

Tehát annak ellenére, hogy a böngészőjében érvényes domain látható, egy másodperc után, az “A webhely nem érhető el” hiba miért jelenik meg? ”

“Ez a webhely nem érhető el” vagy “Sajnáljuk, ezt az oldalt nem található” – miért kapom ezt az üzenetet még akkor is, ha a domain meg van fizetve?

Műszaki operátor inaktív DNS szerverei

A domainek konfigurálásának egyik fő szabálya az, amely megköveteli, hogy a címet legalább két független DNS-szerverre delegálják (amelyek egy hálózatban találhatók). A DNS-szerverek felelősek a domainek megfelelő műszaki támogatásáért és konfigurációjuk értelmezéséért (például átirányítás a célkiszolgálók IP-címére). Ezért a 2 független DNS- szerverre történő átruházás megóvja Önt a domain elérhetetlenségétől, például szerver meghibásodása esetén. A ionos.hu oldalon minden olyan felhasználó, aki regisztrál egy domaint vagy átruházza azt egy másik operátorra, 3 DNS szervert használhat – dns.online.pro, dns2.online.pro, dns3.online.pro. Ennek köszönhetően biztos lehet abban, hogy címe helyesen fog működni.

Míg a szokásos domain delegálás és a hosthoz való hozzárendelés esetén nem kell aggódnunk a megbízhatóság miatt, így a domain saját DNS szerverének oldalán történő kiszolgálásakor (például a VPS-en létrehozva) már beszélhetünk bizonyos kockázatokról. Mindenekelőtt a VPS- szerverek fizikai szempontból továbbra is egyetlen környezet, amelyhez még további IP-címek hozzárendelése nem garantálja a 100% -os megbízhatóságot.

Fizetetlen tárhely

Ennek oka prózai lehet, de ne feledje, hogy a domain és a hosting külön szolgáltatásokat jelent. Mindkettőnek teljesen eltérő számlázási ciklusa lehet (különösen, ha más időben vásárolták meg őket), ezért a domain fizetése nem mindig a weboldal 100% -os üzemeltetési garanciája – ilyen garanciát ad a hosting.

Szűrés antivírus vagy hálózati alkalmazásban

Az antivírus program gyakorlatilag minden kereskedelmi verziója beállíthatja az URL-ek feketelistáját, amelyekre böngészési blokád kerül bevezetésre. Példa erre az a tény, hogy a munkáltatók nagyon gyakran megtiltják alkalmazottaiknak, hogy közösségi hálózati oldalakat használnak, és szűrjék meg a Facebook, Twitter vagy Instagram címeket a vállalati eszközökön. Ugyanez a blokád lehet a WiFi hálózat konfigurációjában is. Ennek eredményeként a kívánt oldal nem érhető el.

Rossz domain konfiguráció (pl. átirányítás rossz rekordra)

A “cseh hibák” a konfigurációban nagyon gyakoriak. A domain rossz IP-címre való átirányítása A rekord – vagy a CNAME rekord hosztrekordja formájában – általában a webhely elérhetőségével kapcsolatos információkat eredményez. Az egyik legegyszerűbb hiba a CNAME-rekord eltávolítása a www.nazwadomeny.pl és a *.nazwadomeny.pl konfigurációs címekről, ami azt jelenti, hogy a www cím megadása a böngészőbe a megfelelő hibát is okozza.

Globális domain, megerősített előfizetői adatok nélkül

2014 óta a domain nevek megadásáért felelős globális intézmény (ICANN) megköveteli, hogy a globális domain regisztrálása után előfizetője megerősítse adatait. Ezután üzenetet küld az előfizető e-mail címére, amelyben kéri a változások megerősítését (link formájában). Ha 15 napon belül nem érkezik megerősítés, akkor a domain blokkolva lesz és a ClientHold státusza megváltozik. Ekkor a domain nem működik, nem jeleníti meg a felhasználó weboldalát, és megakadályozza az e-mail használatát. Az ilyen e-maileket a domain átadása vagy hozzárendelése után is elküldik.

A domain új, csak regisztrált

A domain fizetése vagy aktiválása után legyen türelmes. A címet frissíteni kell, és tovább kell terjeszteni a DNS-szerverekon. Ez a folyamat automatikus, és több órától 24 óráig tart (egyes esetekben akár 36 óráig is). Addig, amíg a domain inaktív, nem érhető el, vagy a használt hálózattól függően változó sikerrel működhet. Terjesztés után a domain megfelelően fog működni.

A domaint a Regisztrátor vagy a Nyilvántartás blokkolja

Olyan helyzetben, amikor vitát jelentettek vagy folyamatban lévő vizsgálat folyik, mind a domain Nyilvántartás, mind az a Regisztrátor, amelyben jelenleg karbantartják, előírhatja a domain megfelelő státusát (serverUpdateProhibited, clientHold), ami felfüggesztheti a DNS-szerverekre történő átruházását. Ez a domain nem lesz látható az interneten. Ebben az esetben azonnal lépjen kapcsolatba a jelenlegi domain Regisztrátorral, és magyarázza meg a helyzetet. A domain Regisztrátor általi blokkolásának leggyakoribb oka a helytelen (fiktív) adatok vagy visszaélés az Előfizető részéről.

  • Hasznos volt a cikk?
  • IGEN   NEM
Keresés
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Gyakori kérdések
Szolgáltatás regisztrációja
Ügyfél panel
Települések
Domains
Hosting
Automatikus telepítő
Adatbázis
FTP
E-mail
SSL bizonylat
Website Builder
eCommerce
G Suite
Office 365
Biztonság
Tudásbázis
WordPress
vagy